4/19/13

Every perfume tells a story...


Non sono mai stata una maniaca dei profumi. Una che non esce senza la preziosa goccia di Chanel n° 5 che fa la differenza. Una alla continua ricerca della nota (olfattiva) giusta, dell'essenza perfetta.
A dire il vero ho sempre dato più importanza alle boccette che al profumo in sé. Il marketing dice che la confezione è tutto e io ero totalmente d'accordo.
Ma perché parlo al passato?
Perché, solo da poco, ho scoperto quanto sia importante l'olfatto nella nostra vita di tutti i giorni. Ci soffermiamo troppo sulla vista, il più immediato e superficiale dei cinque sensi, dimenticandoci di quel lato personale e intimista che ci caratterizza tutti.
La pelle di ognuno ha un proprio odore, che ci differenzia dagli altri, e nessun profumo, seppur famoso e venduto in milioni di esemplari, acquisterà note uguali su persone diverse.
Come ho letto recentemente in una ricerca, è la nostra essenza che attira verso di noi le persone (o le allontana). Non ci si innamora, per esempio, di qualcuno di cui non si apprezza l'odore (in tal caso, ognuno dovrebbe sentirsi spinto a lavarsi di più: a chi piace la puzza??).
Cosa c'è di meglio, poi, dei profumi per evocare storie e ricordi?
...
Continua a leggere su viviconstile.it , per il quale ho scritto l'articolo...
XOXO FDB



I've never been a perfume-fanatic. A girl who doesn't go out without a precious drop of Chanel n.5. A girl always looking for the right scent, the perfect essence.
Actually what I liked the most about perfumes were their bottles. Marketing theories say package is everything and I totally agreed with it.
But why am I write at past tense?
Because, recently, I found out how important is the sense of smell in our everyday lives. We all focus on sight, the most immediate and superficial of the five senses, forgetting that personal and intimate side which characterizes everyone of us.
Skins have got their own smell, that distinguishes one from the others, and no one perfume, even if famous and sold in million of bottles, will assume the same scent on differnt people.
As I read some days ago on a research, the essence we emanate is responsible of attracting (or rejecting) people. For example, we can't fall in love with a person if we don't like his (or her) smell (so, an advice: wash youself! No one likes bad smelling people!).
What's better than perfumes, then, to evocate stories and memories?
During the springtime, we need lighter clothes and fresher scents, which make us think of flowered fields, sea breeze, happy moments...
Even if I don't leave J'adore L'Or by Dior, according to me the best perfume in the world, in this period, See by Chloè is my favourite one. It makes me think about my childhood, the odorous air of parks, clean clothes and those mornings when you can sleep until midday...
Every perfume tells you a story, like a person who sits in front of you for the first time, a picture in an art gallery, a music which is irradiated in the air, a sky coloured by the thousands shades of  sunset... Only you have to choose to listen to it or not.
XOXO FDB







Photos via Tumblr e www.ireneccloset.com

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